השמנה בחורף

למה אנחנו רעבים יותר בחורף? ואיך להימנע מעלייה באחוזי השומן בחורף

יש לנו בגוף הורמון בשם סרוטונין - הורמון שגורם לתחושת שובע ואחראי על מצב רוח טוב.

הורמון נוסף שנמצא בגוף הוא המלטונין, האחראי על הכנת הגוף לשינה.

 

בגלל שמתחיל להחשיך מוקדם, המלטונין מתחיל לפעול מוקדם ומכין את גופניו לשינה כבר בחמש אחה"צ. מה שגורם לרמת הסרוטונין בגוף לרדת

ומעורר בנו את התיאבון והחיפוש אחר הפחמימות המתוקות (שמעלות את רמתו, ומרוממות את מצב רוחנו).

אז מה עושים ?

 כדי להעלות את רמת הסרוטונין בגוף מומלץ להקפיד על חשיפה יומית קצרה לקרני השמש ולאור טבעי. נצלו את הפסקת הצהריים בלימודים או בעבודה למנת שמש מספקת ;)

 

ומה אוכלים?

-  מומלץ לצרוך תפריט עשיר בפחמימות מורכבות = דגנים מלאים: קמח מחיטה מלאה, בטטות, אורז מלא, קוסקוס מלא, בורגול מלא, דוחן, כוסמת, קינואה, שיפון, שיבולת שועל.

- העשירו את התפריט בסיבים תזונתיים שגורמים לתחושת שובע לאורך זמן. קטניות - עדשים, אפונה, חומוס, כוסמת. פירות וירקות עם הקליפה, וכן דגנים מלאים המפורטים למעלה.

 

 

זכרו! הצורך של הגוף במתוק הוא פשוט צורך בפחמימות. לכן, במקום שוקולד הכינו לכם כריך, טוסט או דייסה. כך תחסכו בקלוריות ותישארו שבעים, רגועים ובריאים יותר לאורך זמן.

 

אז מה עושים ?

 מתלבשים עם בגדים חמים ומחממים את הבית.

 

ומה אוכלים?

משקאות מחממים !  וותרו על השוקו, הקפה הפוך והסחלב עתירי הקלוריות, והחליפו אותם בתה צמחים ומרקים על בסיס מים המחממים את הגוף, מרווים אותו וכן גורמים לתחושת שובע, ומסייעים לשמירה על המשקל.

אינסטינקט קדום של הגוף האנושי על מנת להתמודד עם תנאי מזג חורפיים, הוא לאכול יותר,

במטרה לאגור שומן לטובת בידוד טוב יותר ותוספת אנרגיה.

 

הירשמו למסגרת אימונים בה תרגישו חלק מהקהילה. מסגרת שתרגיש בחסרונך ותרים טלפון לשאול איפה אתה כשלא הגעת לאימון - כי אתה ראוי ושייך!

התאמנו עם ביגוד מתאים.

 חשוב להקפיד על שמירת חום הגוף במהלך האימון ובמיוחד כשמסיימים את הפעילות. 

חשוב להימנע ממעברים חדים מחום לקור, לכן לאחר אימון בסטודיו מומלץ ללבוש בגדים חמים לפני היציאה לאוויר הפתוח.

לשים דגש על אזור הראש והצוואר באמצעות כובעים  וצעיפים.

שכבות דקות  - 

רצוי להתלבש עם מספר שכבות של ביגוד מנדף זיעה מבד דק.

להיזהר מחולצות כותנה או מסווצ'רט עבה, לאחר שתתחממו בדי הכותנה יהפכו את הגוף לסאונה, וכל הזיעה והחום ישארו כלואים בפנים.

זו גם סכנה לקבלת מכם חום, כן כן, מכת חום, בחורף !

כובע מחמם -

כ-40% מחום הגוף משתחרר דרך הראש, ולכן הגנה לראש תוודא שלא יאבד חום מהגוף. הצטיידו בכובע מחמם מנדף זיעה, ובימים מאד קרים אפשר גם להצטייד עם חם צוואר, להגנת הפה והצוואר.


שמירה על מאזן נוזלים -

במזג אוויר קר מרגישים פחות את הצורך בשתייה, אבל אנחנו מזיעים המון. לכן חשוב להקפיד על שתייה מספקת לפני, במהלך ואחרי הרפעילות על מנת למנוע התייבשות.

היערכות מוקדמת -

הכינו את הדברים לסיום האימון על מנת להקל את החזרה. דאגו שיהיו מים חמים למקלחת חמה ומפנקת כשתחזרו.

לא לוותר על המתיחות בסיום האימון ! מקסימום לבצע אותן מתחת למים החמים הזורמים בזהירות ולהרוויח שתי ציפורים במכה :)

וכן, מעבר ליתרונות הפיזיים, הבריאותיים והמנטליים של להתמיד בפעילות גופנית בחורף,

מה לעשות, גם את זה צריך לדעת..

את הגוף של הקיץ מתחילים לבנות בחורף !

מאחלת לכם חורף חמים אוהב ומלא באנדרופינים :)

בר 

       התאמנו עם חבר/ה ! מדרבן ומעלה את המוטיבציה.