המלצות לאורח חיים בריא לילדים

דר' דובנוב-רז גל - רופא בכיר ומנהל מרפאת ספורט, תזונה ואורח חיים בריא בבית החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים

הרגלי הפעילות:


• יש לשאוף לשישים דקות פעילות גופנית מהסוג האירובי מדי יום (חוגים, פעילות מוגדרת עם החברים, וכדומה). כל ענף ספורט הוא טוב, כולל הליכה!
• יש לשלב פעילות בונה כוח וכזו הבונה עצם לפחות 3 פעמים בשבוע. (טיפוס בגני שעשועים לילדים הקטנים, השתתפות בחוגי הספורט השונים לילדים הגדולים יותר, או אימוני כושר פונקציונאליים עם מאמן כושר.
• להגיע ו/או לחזור עצמאית מביה"ס. בהליכה, באופניים, עם אחים או עם חברים. 
• לסגל הרגלי אורח חיים פעיל - לעלות במדרגות במקום מעליות, להגיע ברגל לפעילויות קרובות (מכולת, דואר, חוגים), להיות מחוץ לבית בשעות אחר הצהריים, וכו'...
• לרכוש מד צעדים. כל צעד נחשב! מכשיר פשוט זה מונח בכיס או בקו החגורה, מודד את כמות הצעדים היומית, ומעודד פעילות גופנית - הן בקרב ילדים והן בקרב מבוגרים. מבוגרים ישאפו לצבירת 10,000 צעדים ביממה, בנות ל- 12,000 צעדים ביממה, ובנים ל- 15,000 צעדים ביממה.

 

הרגלי תזונה:

• אין מאכל אסור לחלוטין –  יש להציב גבולות באשר לתדירות וכמויות החטיפים, דברי המאפה, הממתקים, והמזונות המהירים.
• יש לשאוף לצריכה רבה של ירקות ופירות – סך הכל 5-3 מנות ביום. 
• עדיף לשתות מים, ולצמצם ככל האפשר את שתיית המשקאות הממותקים בסוכר.
• לאכול ארוחת בוקר מזינה מדי יום. הדבר מסייע לתפקוד בבית הספר ולאורך היממה, וקשור לסיכון מופחת להשמנה. (להימנע מקורנפלקסים מלאי סוכר שיעלו את האנרגיה ויגרמו לירידה חדה באנרגיה ובריכוז בזמן שעות הלימודים.

 

הרגלי אורח חיים:

• יש להגביל שעות טלוויזיה/מחשב לשעתיים ביום: תנו לילד לבחור על איזו תכנית יוותר. שהייה מחוץ לבית בשעות אחר הצהריים, כגון בחצר, בגן השעשועים או בגינה/פארק, היא דרך מצוינת לצמצם את שעות השהייה מול המסך..
• כמות השינה המומלצת לילדים הינה 9 שעות בלילה. שינה מספקת מסייעת לתפקוד במהלך היום, וקשורה לסיכון מופחת להשמנה.